Thursday, November 25, 2010

Fitnah.

Ini pendek saja. Sebab I taknak cakap penjang berjela - jela lepas tu maki - maki. I kan dah besar. So I have to act like a grown up.

Pertama : Jangan fitnah perempuan baik (fitnah perempuan jahat pun jangan jugak tau!Dosa) Jangan fitnah orang tak bersalah hanya kerana dia comel dan lawa dari you.

Kedua : Jangan fitnah orang makan duit haram. Apa itu duit haram? Duit yang you dapat dari cara yang tak elok. Tak payah explain panjang - panjang eh? I emosi dan sangat - sangat tak boleh bersabar.

Ketiga : Kalau berhutang dengan kawan sila bayar. Contohnya Naddy , kau ada hutang aku 10sen kan?Jadi sila bayar *batuk*

Allah dah pesan, jangan buka aib orang. Jadi I taknak buka aib sesiapa kat sini. Tapi normal la manusia, bila dah kena tuduh macam - macam, mesti akan rasa geram.Mesti nak membalas - balik. Sabar, sabar... Sabar.

 Haa.. cedera teruk dia mulut kena kokot!

9 comments :

Naddy said...

aduhhh tak pasal2 aku kena...yela2 aku byr balik utang ko tu...aku byr lebih! lebih 10sen! huh blagak tak aku? so aku byr 20sen nti k..! =p

Cik Puan Bunga said...

dah takde sapa lagi yg boleh aku persalahkan. hahaha. kau saja :)

ynadona said...

kekekeke..eh kata kita ke?yg inbox2 tu?

Cik Puan Bunga said...

yna, heh?shhhh... situasi sama wehhhh... haha,tapi bukan anda! (:

Chooyaya! said...

yatt. harap rahsia kekal rahsia. hahahahha.

Cik Puan Bunga said...

calittttt kak suuuuuu! :)

sugarmouse said...

TOTALLY love your blog layout! it's so colorful and cheery! :D :D :D

Cik Puan Bunga said...

thanks gulatikus! :)

Miss Tasantek said...

takutnye...ade anto mlut kene staple..
lari lari lari...