Monday, March 7, 2011

Kalau Allah Izinkan Dia Bagi Kau Tengok Balasan Azab Kat Dunia.

Amin ya rabbal al amin! Subhanallah! Kepada yang sedang bermuram durja sebab hidup dipailang orang, jangan bersedih lagi ye kawan - kawan, banyakkan bersabar, berdoa dan yakin dengan balasan Allah. Selalu berprasangka baik dengan Allah. Kadang - kadang kita rasa sibet sebab diuji dengan macam - macam ujian, tapi hikmah yang kita dapat lepas tu subhanallah Allah saja yang tahu!

Puas sudah I dijahati orang, tak cukup dengan difitnah, dikeji pulak dengan hasutan setan yang lahanat. Kalau tak kuat iman didada memang boleh gila sekejap jadinya. Dikhianat dan dalam masa yang sama di fitnah dengan bermacam - macam fitnah. Dan hari ini Ya Allah, Allah dah tunjukkan kebenarannya. Rasalah kau balasan Allah atas semua kerja - kerja setan yang kau dah buat kat aku. Mungkin lepas ni mulut kau herot, siapa tahu kan?Tak perlu kot menyumpah - nyumpah takut termakan sumpah sendiri. Tak payahlah I ulas lebih - lebih isu ni. Taknak riak, taknak terlalu gembira. Cuma I bersyukur sangat - sangat sebab diberi peluang oleh Allah untuk melihat dan merasa sendiri manisnya bila bersabar dan hebatnya kuasa doa.

Allahu akbar!

Babai!

10 comments :

Fihan said...

Kak, kite suka baca akak tulis, tapi akak selalu tuplis ciput ciput je (demand) haha.

nur easy said...

erm ada dugaan n cubaan, sbb tu ada sabar & ketabahan kn..;)

cik nur said...

sabar yer kak bunga insyallah di sebalik semua dugaan2 nie ada hikmah nya

Cik Puan Bunga said...

@FihanHahaha. Iye? Terima kasih!! Tulis ciput2 sebab takde idea.wahaha!

Cik Puan Bunga said...

@nur easyTepat! :)

Cik Puan Bunga said...

@cik nurThanks cik nur! :)

bun said...

yep,segalnye ketentuan allah
tabah dan sabar

mAmAbuDaK said...

betol kak wunga...kuasa berserah kepada Allah serta doa yang dipanjat sehari2...hari ini orang yg mmcam pailing dah kne balas...yippi

Cik Puan Bunga said...

@bunAmin! :)

Cik Puan Bunga said...

@mAmAbuDaKJom gembira sikit! hungga hungga! *buat tarian org asli*