Friday, June 3, 2011

Kemaafan Dendam Yang Terindah.

Bila aku dengan ikhlas memaafkan semua orang - orang yang pernah buat jahat dengan aku, aku rasa satu perasaan yang susah aku nak cakap. Dada aku rasa lapang. Ringan seringan - ringannya rasa badan.

Demi Allah, aku maafkan semua dosa orang - orang yang pernah menjahati aku. Ikhlas.

Kalau aku terus berdendam pun, apa yang aku dapat?

Mulakan hari esok dengan senyuman.

Dah.Babai!

4 comments :

Si Mata Hitam said...

Betulla kak.

Bukan senang nak maafkan orang, kdg2 tu kita cakap je maap maap, tapi hakikatnyeeeeeeeeeeeeee hmppphh! diri sendiri ajela yg tauu.

Kene byk istighfar ni kak, kalo x kang, mau hat etek cepat saye nih. hehe.

Rai said...

betul tu..lagi kita ingat2 kejahatan dia pada kita lagi rasa berat jiwa dan perasaan.membazir je..kurang2 dapat gak pahala kalau kita da maafkan..

Cik Puan Bunga said...

@Si Mata HitamDulu akak pemarah +pendendam.bila dah makin tua ni,insaf sikit! :D

Cik Puan Bunga said...

@RaiAmin! kalau ikutkan marah,memang pansa membara dalam hati.tapi kalau diikutkan sangat,nanti menyeksa diri sendiri!:]