Monday, June 20, 2011

Macaroons Dan Suraya Sulatin

Tak. Diorang bukan adik beradik ke hape letak nama sebelah sebelah. Tapi kisah yang bakal diceritakan nanti ada kaitanlah dengan benda yang dua ini.

Semuanya bermula bila perempuan gemuk ni tulis status kat FB tanya area Batu pahat mana ada jual macaroons sebab tekak mengada - ngada ni nak sangat makan macaroons. Chef Diraja pula diberitakan sedang belajar cara - cara membuat macaroons. Sedikit mendukacitakan tapi aku tetap tak berputus asa. Manalah tau kan, ada kedai - kedai yang jual macaroons kat Batu Pahat ni.

Tapi rupa - rupanya harapan tinggal harapan.

Tidak lama selepas itu, muncul seorang manusia bernama Suraya Sulatin yang begitu baik hati ingin mengirimkan macaroons dari Kerajaan Langit sebab kat sana banyak kedai - kedai pelik yang kat Batu Pahat takde. Suraya Sulatin adalah seorang Tooth Fairy yang suka menunaikan impian kanak - kanak setiap kali gigi kanak - kanak dicabut / tercabut. Dengan syarat, gigi tersebut harus disimpan dibawah bantal. Kebetulan aku kan baru lepas cabut gigi. Yesss!

Tapi Tooth Fairy banyak kerja. Dia kena terbang ke banyakkkkk tempat untuk menunaikan hasrat manusia yang lain.

Setelah sebulan....


TADAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! MACAROONS! YAYYYYY!

Aku memang mintak dia belikan macaroons hancur. Jangan salah faham eh.
Saya sayang Kak Su!
Kak Su kata "Harrods okay! Orang kaya punya macaroons ni! Tapi sebab akak sayang kau akak tak kisah je punnnnn! kau nak apa lagi pasni?Blackberry torch?Boleh aje!" Okey dialog dua akhir tu tambah sendiri.
This is my Tooth Fairy. Suraya Sulatin. Yang ada reben tepek atas kepala tu. Comel je dia.

Kak Su,
Akak ni banyak dah buat saya terharu. Dah dah toksah buat lagi. Dari start kita kenal sampai sekarang akak tetap Kak Su yang sama. Yang mulut cam hampeh, budget artis mementang kawan ngan artis, mementang cantik, tinggi pandai joget dengan pandai main netball, Kak Su tak berubah!

Kak Su,

Saya doakan akak kalau ada anak nanti kalau pompuan comel macam Surie Cruise nak nak? Kalau lelaki pulak kacak macam Adam Irfan Xaharis nak nak??

Saya sayang Kak Su tau!

Dah. Babai. Nanti nangis.

19 comments :

nur easy said...

rezki ada kawan2 y baik ;)

ada jumpa kat sini, tp x reti nak cakap apa bahan y diguna.. huhu so simpan je la perasaan..;)

Nini Hartini said...

kenapakah akak suka makan benda pelik2? hehe...1st time dgr dan tgk macaroons tu.

Rai said...

uih..nampak sedap..kat malaysia takde jual ke macaroon hancur macam ni..aku pun rasa teringin gak.. hehe..

Cik Puan Bunga said...

@nur easyAmin! :D

Cik Puan Bunga said...

@Nini HartiniWeheheheiiii yang dia suka masak benda lagi pelik tuh tak pelik pulak?hehehehe.... akak suka pastry lah Tini. Peminat pastry number 1 dunia! :D

Cik Puan Bunga said...

@Raikahkahkahkahkahkah!

izz zara said...

bestnya ada org nk bgi macaroons..untunglaaa :P

Plankton Seksii said...

aaaa haha sama la.. kite pun tgh carik macaroOn. tapi tak dapat2 lg. . batu pahat mane ade. kedai roti banyak laaa

cik aletheea : said...

cik puan bunga,
ingatkan macaroon tue hancur sebab jauh sangat datang nye.... hehehe
meh datang opis saye,
ader chef yang pandai masak macaroon jugak... sedap.sedap.tapi manis.erk.

~ SueHarriz ~ said...

hahahaa jgn mkn byk2 weehh. ni lah punca aku gemuk naik 6 kilo dlu...i ahte u macarons!! huhuhuhuhuu *sebnrnya jelosss sbb ko makan macs sedapppp*

Cik Puan Bunga said...

@izz zaraOrang baik kat kita, kita buat baik kat org tu! :D

Cik Puan Bunga said...

@Plankton Seksiitepat sekali! batu pahat banyak biskut!

Cik Puan Bunga said...

@cik aletheea :Betul la kan? Manis giler! Masuk dalam celah gigi terus rasa macam nak tumbuk dinding! haha!

Cik Puan Bunga said...

@~ SueHarriz ~Gila kau sue?sebab macs jek? biar betik. aku makan 2 ketul jek. buat hilang ngidam. kehkeh!

Chooyaya! said...

ketamanya, bahbee la.. kaksu dah cemeng2 lantas tears..

keduanya, seb baik la ada seketulo je macaroons yg tak hancur.. hancur jugak hati bila tengok semua dah hancur2 mcm tu.. tp ada seketul tu, kira ok la eh yatt

kaksu sayang yatt, dulu kini dan selamanya...

mmmuaaahhh!!!

Cik Puan Bunga said...

@Chooyaya!kak su mencarutttttttttttt!! i love you kak su!

Naddy said...

nak syg2 gk leh ke???heehe agak2 dpt x macaroons hancur..tringin! hahahaa

Cik Puan Bunga said...

@Naddyhaha teruskan bermimpi! kahkah! :D

anna ayiena said...

boleh x bagi contact number or any details pasal tmpt u order macaroon nie? i nk buat engagement pya doorgift.