Saturday, December 31, 2011

Ahlan Wasahlan 2012!

Assalamualaikum

(Tajuk aje macam ala ala arab sikit. Nak jugak tunjuk pandai cakap arab! HUHU!)

Sabar ajelah kan baca status dekat FB "Awas! Kalau anda masuk toilet hari ini pukul 11.59 malam anda akan keluar pada tahun depan!" ataupun "Ahh jemur baju hari nilah tahun depan baru angkat!" atau "Ahhh inilah hari Jumaat terakhir bagi tahun ini" dan banyaklah lagi status - status trivia yang merujuk kepada tahun yang akan mendatang menggantikan tahun yang sedia ada. Sabar ajelah baca status - status lame semua - semua tu. HAHA.

Untuk aku, tahun baru yang mendatang menandakan umur pun akan bertambah dan segala - galanya akan berubah. Mestilah berubah kan, ke arah yang lebih positif sebab celakalah bagi orang - orang yang hari ininya lebih buruk dari hari semalamnya. Acehhh sentap ayat! KEHKEH! Diharapkan aku pun akan berubah menjadi manusia yang lebih baik. Amin InsyaALLAH! Nak memajukan diri sendiri, nak memantapkan diri sendiri, nak memperkasakan keupayaan diri sendiri. Dan dan dan sebagai seorang isteri of courselah aku nak menjaga keharmonian rumahtangga dan menjadi mama mithali kepada Adam Irfan Xaharis yang semakin hari semakin macam - macam keletahnya! ^___^

Untuk sum up kan tahun 2011 alhamdulillah tahun yang banyak mengajar aku, mendidik aku menjadi manusia yang lebih tabah dan matang walaupun tak berapa nak matang sangat, tapi pada aku kemuncak kebahagiaan tahun 2011 adalah masa awal Disember lepas bila mana aku jemput emak abah mertua balik dari menunaikan Haji di Mekah. Haaa itu touching sikitlah untuk aku. ^___^ Alhamdulillah.

Yang lain - lain macam biasa ups and downs dalam kehidupan sehari - hari, kehidupan berkerja, blablablabla. Biasalah tu. Yang penting aku belajar banyak benda dalam hidup aku sehari - hari.

Dan untuk tahun 2012 ni, azam aku adalah untuk :
  • Solat 5 waktu seawal waktu / tak berlengah - lengah. Cukup dan sempurna InsyaALLAH
  • Berkerja dengan lebih bertanggungjawab dan ikhlas tanpa rungutan InsyaALLAH
  • Memasak untuk suami / Adam dengan lebih gigih lagi
  • Kurangkan aktiviti marah - memarah / Menjadi wanita yang lebih lembut dan sopan
  • Menutup aurat dengan lebih sempurna
  • Menyimpan untuk masa hadapan / Kurangkan aktiviti shopping
  • Berblogging dengan lebih berhemah
  • Menjaga hubungan antara sesama manusia dengan lebih baik lagi
InsyaALLAH. Akan aku cuba laksanakan mana yang termampu. Bak kata adik kawasan Kluang aku jangan hangat - hangat taik tenuk aje azamnya! HAHA! Yang penting hati kena kuat, jangan cepat mengalah. Fokus utama azam aku tahun 2012 semata - mata ingin merebut redha Ilahi dan suami. InsyaALLAH.

Ini buku nota yang telah ditugaskan untuk menjadi temapat aku mencapap eh mencatat benda - benda penting dan budget bulanan sepanjang 2012! ^____^
Untuk readers tersayang, maafkanlah salah silap aku sepanjang tahun 2011 kalau ada entry - entry aku yang mengguris hati engkau orang ya. Jemputlah datang blog aku kalau engkau orang ada masa lapang ye. Memang banyak entry merepek tapi kalau nak release tension pandang ajelah muka aku lama - lama. Cahaya keimanan terpancar dengan semaraknya diwajahku. KEHKEH.
SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2012 SEMUA. TAK PAYAHLAH NAK SAMBUT - SAMBUT DEKAT DATARAN KE APA, KITA TIDUR LEBIH BAIK! ^_____^

Dah. Babai!

4 comments :

fifitiez said...

happy new year kak... :) erk..tak letak azam nak jadi kurus ke?sy ni tiap taun letak azam nak kurus tp azam tu takat bln 1 jela.bln2 lain,mesti asyik makan je.. T_T

Cik Puan Bunga said...

@fifitiezAzam nak kurus malas nak layan. Sebab tak kurus2 pun! HAHAHAHAHA! Takpelah gemuk, cantik sedunia! KEHKEH!

♥ Elin ♥ said...

hi!... Selamat Tahun Baru jUGA
InshAllah semoga segalanya dipermudahkan :)

eh..eh...diary awk tuh nampk cute lah..nak juge :)

Cik Puan Bunga said...

@♥ Elin ♥Terima kasih! HEHEHEHEHE!