Friday, December 9, 2011

Panas Baran.


Kawan - kawan lelaki aku selalu menasihatkan aku,
"Lelaki kalau penyabar sangat, engkau jangan cabar kesabaran dia"
Aku selalu ambil tak endah nasihat ni. Aku kan ego tinggi. Mana nak dengar nasihat.

Aku bertuah sebab suami aku kategori lelaki penyabar. Sungguh aku beritahu. Kalau lelaki lain yang jadi suami aku, entah - entah sekarang ini aku sudah kena cerai.

Aku panas baran. Aku sedaya upaya ubah keadaan diri yang sangat panas baran. Aku baca Al - Quran, aku solat hajat, aku berpuasa. Aku buat macam - macam.

Tapi bila amarah itu sampai. Aku lupa semuanya.

Aku tak tahu kesabaran suami untuk aku sampai bila.

Tapi yang aku pasti,

ia bukan sampai bila - bila.

Ah.

10 comments :

Cik Yaya said...

ngee~ sama la pulak, ego tinggi!

eus said...

klo eus la kan, time marah, terus tgok muka anak2.. klokt tmpt kije, trus jer bayangkan anak2 tgh maiin2 sronok2.. reda skit marah walau bkn 100%. (cozy)

AININ SURAYA said...

orang kata setiap pasangan tu berlawanan sifat nya . kalau kita api , dia air nya .

*teacher , matang tak komen neh . ngeh ngeh ngeh*

Cik Puan Bunga said...

@Cik YayaKan? Ego kita sungguh high profilenya! HUHU!

Cik Puan Bunga said...

@eusInsyaallah. Boleh dipraktikkan! ^___^

Cik Puan Bunga said...

@AININ SURAYAMATANG! ^___^

MamaEma said...

marah susah..merajuk yang lebih..

MiA said...

sama la kak..kadang2 suami tak tahan sampai termeletop bom jangka dia..huhuhu..baru saya sentap..padan muka..saya..!!hehehe..

Cik Puan Bunga said...

@MamaEmaAlaaa sweet! Saya kalau marah terus merajuk! HUHU!

Cik Puan Bunga said...

@MiAKan? Padan muka kita! HEHEHH!