Monday, January 23, 2012

Makan Malam Ramai - Ramai Sambil Bergosip Peah!

Assalamualaikum

Jumaat lepas sekolah aku ada buat makan - makan sikit untuk perut - perut cikgu sekolah yang macam setokin semuanya. (Setokin sebab tak kira berapa banyak isi pun masih ada ruang untuk next round. BHAHAHA!) Makan - makan ni anjuran kelab bilik guru (KEBIRU) yang gangstar sebab sehari sebelum hari kejadian Kak Wa dengan gangstarnya pergi kutip duit dengan cikgu - cikgu yang belum bayar wang perlindungan. HAHA.

Tema makan malam tu adalah tak ada tema. Benda - benda adhoc macam itu tak payah bertema sangat. Yang penting VVIP dapat datang and caterer sempat masak untuk makanan kami maka dah cukup baik dah. Tak mampu nak buat dekat hotel maka buat dekat Dewan Makan Asrama saja. Sobsobsob!

Walaupun tak ada tema, menjajau jugak aku pergi cari baju untuk malam tu. Susah betul nak cari baju yang sesuai dengan aku. Nak cari yang sopan, yang tutup aurat yang tak sendat. Yang penting nak cari yang murah - murah aje. KEHKEH. Cheapskate! Last - last jumpa jugak baju yang sesuai. Labuh tutup punggung, itupun nak mencari dari pukul 1 sampai pukul 4 petang baru jumpa. Susahlah. Kalau orang kurus tu macam - macam baju boleh pakai. Sobsobsob lagi.



Memang simple - simple aje majlis tahun ni. Kita orang tak herankan sangat decoration ke apa ke janji dapat makan sedap - sedap sampai menjilat lantai itu fokus utama. Langsir nak tebarai ke backdrop cap katak ke gasaklah. Janji perut riang gembira. Perut kenyang hati pun senang!


Kawan - kawan seperjuangan. Kalau time makan masing - masing muka ceria dan riang gembira. Time dengar ucapan masing - masing buat muka ngantuk bosan. Haih!


Malam itu aku datang dengan suami. Suka - suka hati aje bawak suami datang. Orang lain datang sendiri - sendiri. KEHKEH seramlah nak drive sorang - sorang balik malam - malam. Nanti kalau ada hantu bonceng cemana? Demam seminggu.



Muka aku akan kelihatan setiap kali ada acara cabutan bertuah sebab aku handle bahagian ini. Ada tiga slot and semua slot pun ada muka aku. HAHA. Kalau nak tengok muka lain tunggu tahun depan ye sebab tahun 2012 ni akulah muka yang bakal engkau orang tengok setiap kali ada majlis anjuran KEBIRU. HAHA. Haihhh semua orang malam tu cakap aku tengah pregnant. Alhamdulillah. Errr tapi bukan pregnant baby, pregnantkan lemak + babat - babat manja dan riang. Tabah! Tabah!

Sambil - sambil makan adalah band picisan hiburkan hati kami dengan lagu - lagu oldies yang langsung tak boleh digest masuk dalam kepala. Ahli band pun dari kumpulan cikgu - cikgu old school. Sekali lagi harus bertabah. Kebanyakan dari kami mengisi masa lapang dengan bergosip sesama sendiri. Aku pulak bantai makan aiskrim sampai 5 mangkuk, cocktail buah, bubur manis, makan limau mandarin sempena raya cina, memang betul - betul manfaatkan masa yang ada dengan memanfaatkan ruang yang ada dalam perut. Lepas tu kalau bising gemuk - gemuk engkau bagi terajang aje!

Nak harapkan nombor bertuah memang tak bertuah langsung. Orang lain selamba kendong hamper bagak - bagak aku tengok ajelah dengan penuh pengharapan. Haih!

My partner in crime. Juga penyumbang nasi lemak seminggu sekali.
Makanan malam tu memang terbaik sedunia. Set nasi Briyani yang menyesal aku tak ambil penuh pinggan. Sedap! Pencuci mulut pun sedap! Nyumnyum! Kenyang betul aku. Majlis habis dekat pukul 12 jugak nasib baik ada suami temankan, kalau tidak memang aku check in tidur hotel malam tu. KAHKAH ngengada!

Untuk yang tak datang, memang rugi besar! HEHE!

Dah. Babai!

4 comments :

Ezy Chiaki said...

hahakk.. untung la dpt mkn sedap2..

Cik Puan Bunga said...

@Ezy ChiakiUntung tak untung sangatlah. Sendiri bayar. Lainlah orang belanja. EHEHEHE!

nouveaucloset said...

Salam. akak, huda tag akak :)

http://nouveaucloset.blogspot.com/2012/01/giveaway-by-nouveau-closet.html

Cik Puan Bunga said...

@nouveauclosetSalam. Thanks! ^____^