Saturday, November 24, 2012

Oh Tuhan , Tolong Jangan Biar Aku Hilang Kawalan ! : Kisah Kembara Bumi Mahsuri Part 4

Assalamualaikum . Hari kedua diteruskan dengan sesi yang paling ditunggu - tunggu oleh semua orang . Semua orang okay , semua orang . Tidak ada yang terkecuali . Semua orang mata bersinar - sinar , semua dah geared up . stamina tahap kaw kaw punya kencang , masing - masing tak sabar nak merembat segala macam yang boleh dirembat dekat Bumi Langkawi . Masing - masing dah kepit tabung ayam yang simpan duit simpanan dari awal tahun . Aku terutamanya . Hasil mengikat perut selama setahun , semua akan dilaburkan . Bahaha . Gelak syaitan .

Terus ke Idaman Suri yang terletak di Pekan Kuah, tempat yang menjanjikan kekosongan poket sebaik sahaja melangkah keluar daripada tempat ini . Itu sudah semestinya . Kaum kaum isteri pastinya akan histeria bila masuk ke sini . Sana sini pinggan mangkuk . Sana sini periuk kuali . Sana sini peralatan dapur . Phew . Tengok muka Emak yang macam super teruja , dengan aku aku sekali terasuk sama . Mata dah macam mata sesumpah . Berpusing 360 darjah !

Fuhfuh ! Dari luar saja sudah teruja . Belum lagi masuk ! Pengsan !

Aku ingatkan kaum kaum isteri saja yang teruja , kaum suami pun tak kurang dahsyat jugak . Paklong Pakngah masing - masing kehulu kehilir tengok pinggan mangkuk , mulut masing - masing potpet tanya itu ini . Suami tak payah cakaplah . Dialah assistant Emak yang terhebat sekali . Berkepit dengan Emak pilih kuali untuk makcik dengan periuk masak Emak . Aku duduk macam patung cendana sebab memang benda - benda macam ni tak menarik minat aku sangat . So aku cuma kehulu kehilir senyum sana sini sambil mengawal Adam yang kadang - kadang perangai dia subhanallah , teramatlah menguji minda dan kesabaran si emak . Phew !

Oh comelnya suami buat mulut macam ini ! Onomnomnom !

Dekat sini insyaALLAH segala macam jenis periuk pinggan mangkuk bekas kuih cerek teko cawan eh macam - macamlah . Cari aje insyaALLAH ada . Jodoh pun insyaALLAH bagi yang nak mencari , dekat sini pun boleh jumpa kot sebab memakwe yang kerja sini fuhfuh comel comel semuanya . Harga dia pun berpatutan . Tak adalah mencekik poket sangat macam yang dijual dekat luar . Tax free lah katakan . Cuma yang menghalang kami daripada berbelanja diluar kawalan adalah bila memikirkan susah nak bawa balik nanti . Memanglah boleh letak dalam kargo , tapi takut pecahlah apalah kan . So beli apa - apa yang rasanya perlu dan murah . Serta senang untuk dibawa pulang .

Tengok tu tengok tu tengok tu ! Humang aiiihhhh !
Suami . Dan kuali . Suami berjuta juta kali lebih menambat hati . Eceh !
Manusia kepuasan .

Aku dekat sini cuma beli set hidang aje . Serious . Satu set hidang yang sangat awesome yang cuma harga dia RM59.90 . Cantik . Yang lain lain tu Emak punya barang - barang . Asalkan Emak happy . Alang alang datang Langkawi sekali sekala ni , biarlah Emak beli apapun yang dia nak . Ya Allah , mithalinya aku sebagai anak yang penyayang . Kehkehkeh ! Maklong pun berbelanja dengan terkawal lagi . Tapi Makngah memang gempak lah . Kau bayangkan lah , beli kuali sampai 5 biji ! Bahahaha ! Gila ah kau Makngah !

Hah . Siap aje shopping pinggan mangkuk dekat Idaman Suri , sampailah masa yang ditunggu - tunggu oleh manusia yang mendakwa diri sendiri pencinta cokelat paling sejati . Shopping cokelat , boi shopping cokelat ! Harus tak aku rasa macam nak bungee jumping lalu landing di atas cokelat yang melambak - lambak lalu terkapai - kapai dengan awesomenya . Cokelat , here I comeeeeeee ! Terjah Haji Ismail Group yang bangunan dia sangat bersepah - sepah dibumi Langkawi . Mana - mana toleh , ada bangunan hijau confirm HIG punya . Bertabah ajelah ! Ah tak kira , mana cokelat aku , mana !

Siap sedia untuk menerjah dengan semangat Ragbi babe , Ragbi !

Melangkah masuk dan pemandangan disajikan dengan cokelat dekat sana sini subhanallah perasaan dia sangatlah syurga dunia ! Phew ! Ibarat kata impian masa kecil telah menjadi kenyataan . Kiri kanan depan belakang mana kau pandang semuanya cokelat ! Aku berlari lari anak sambil mendepangkan tangan ke kiri dan ke kanan tak hiraukan pandangan mata manusia lain yang memandang penuh kehairanan . Habis lari sana lari sini , aku berdiri di tengah - tengah cokelat yang menggunung sambil tersenyum dengan penuh kecomelan . Tangan capai bakul dan bermulalah episod memasukkan cokelat sesedap rasa ke dalam bakul . Apa yang nampak terus dicapai . Harga langsung tak dipandang . Fuhfuh ! Orang lain kelihatan sangat berhemah , tapi aku dah tak boleh nak menahan nafsu serakah lagi dah . Cokelat wehhhh cokelattt !

Kau tengok ! Kau tengok !! INI BARU SIKIT !! (Cakap ini dalam nada suara yang tinggi dan menjerit jerit !)
Saya super teruja . SUPER TERUJA SUPER TERUJA SUPER TERUJA !

Jangan tanyalah berapa suami habis untuk cokelat saja dekat sini . It's a madness . Gila . Sangat sangat gila . Balik rumah nak tabur tabur semua cokelat cokelat tu atas katil dan tidur berlapikkan cokelat . Subhanallah ! Awesomenya ! Bahaha . Impian childish mintak pelempang . Ah . Persyaitonkan . Aku tak kacau orang ! Bahaha !

Ah . Aku sweet serupa melting chocolate jenama Merci . Bahaha .

Alhamdulillah . Semua puas hati dengan hasil rembatan masing - masing . Aku lah yang terpaling puas hati walaupun ada sikit perasaan menyesal menyelit dalam hati . Menyesal sebab berbelanja tak ingat dunia dan masa depan anak - anak . Ah . Persyaitonkan . Suami kata tak apa , yang penting aku bahagia . Gila tak bahagia . Cokelat kiri kanan tangan . Senyum sepanjang masa ! Serious engkau orang kalau datang Langkawi dan tak jejak dua tempat fenomena ni memang rugilah . Sebab dua tempat ni memang tahap awesomeness dia sangat gila babi punya melampau . Best sedunia !

Sambung nanti Part 5 ! Jyeaaah !
 
Okay dah . Babai !

12 comments :

Nurmujahidah Ismail said...

alaa,, tak smpat la dlu,, gi rombongan je,, bila la nak gi ngn future hubby lak,, hehe,,, tak sabar tnggu part 5 :)

Cik Puan Bunga said...

@Nurmujahidah IsmailTakpe takpe . Boleh pergi masa honeymoon nanti . Eceh ! Hihi! Thanks Muja sudi baca ! Buehehe !

cik nur said...

sis meh pos coklat seketul hahahah nak jgak :)

Az Meeda said...

Kita pergi HIG aje.. Idaman Suri tak pergi pon.. :(

Lyeen De Syifa said...

mohon akak pos cokelat2 tu..sebungkus pun takpa..HAHAHAH..:P

Cik Puan Bunga said...

@cik nurBak alamat ! :D

Cik Puan Bunga said...

@Az MeedaMana mana pun sama jek ! Jangan risau . Idaman Suri lebih mendapat liputan media . Bahaha !

Cik Puan Bunga said...

@Lyeen De SyifaBak alamat ! :D

imantizz_truper said...

saya nie walaupun orang Kedah tapi saya tak pernah jejak kaki ke Langkawi lagi...hehehe...kak CPB,nak cekelat sikit? hahahaha

Cik Puan Bunga said...

@imantizz_truperYa Allah , kalau akak dok kedah selang sehari agaknya ke Langkawi ! HAHA !

Miss Tasantek said...

idaman suri tu memang ohsem.

best abis. :)

HIG tu pon best. cekelat. cekelat. cekelat.

Cik Puan Bunga said...

@Miss TasantekMak aku suka gila kat Idaman Suri ! Bahaha !