Sunday, December 30, 2012

Matang

Assalamualaikum. Walaupun menjadi matang bukan satu pilihan yang comel untuk aku yang sangat mencintai usia kanak-kanak aku ini, nampaknya aku sudah tidak ada pilihan. Adalah tahi rasanya bila umur tahun depan dah nak masuk 30 tapi perangai macam Man Belon. Apakah? Aku taknak dipandang picisan dan sebelah mata. Suara tidak didengari. Nanti orang ingat aku budak-budak terencat minda yang ibarat melukut ditepi gantang. Taknak. Aku nak duduk sama rendah berdiri tinggi dengan Rosmah. Eh.

Sehubungan dengan itu, aku dengan gigihnya telah merevamp keseluruhan blog. Totally tukar sebab tadi kata nak nampak matang kan? Maka bermula dengan blog dan nanti kemudian aku revamp pulak diri sendiri. --" Lepas Maghrib duduk dengan tekun depan laptop sambil usha beberapa blog manusia yang awesome sedunia macam blog Mel dengan blog Cik Sri . Suci murni aje blog dia orang. Inspirasi, inspirasi.

Pendek kata. Aku puas hati dengan blog aku sekarang. Hadiah untuk blog sendiri sempena tahun baru. Mata aku pun dah nampak kunang-kunang aje ni. Eh apasal aku tengok TV tiba-tiba ada dua bijik ni?

Nah. Gambar comel aku seketul.

Nak merehatkan mata. Dengan melihat lelaki-lelaki kacak. Eh? Astaghfirullah! Matang, matang!

Dah. Babai!

2 comments :

nadia said...

tak tipu tapi sungguhhhhhh, tak nampak langsung gaya mak mak orang!

Cik Puan Bunga said...

@nadiaYe? Terima kasih! Ekekek! ><,