Tuesday, December 25, 2012

Selamat Menjejak Kaki Size 8 Ini Ke Sekolah

Assalamualaikum. Mata tak boleh nak lelap padahal dari tadi aku dah paksa dia untuk tidur sambil memujuk hati , kawtim sikit-sikit, sedarkan dia yang bahawasanya esok adalah hari sekolah telah bermula untuk kami warga-warga pendidik yang bewibawa. (Cakap macam Yang Berhormat). Sebenarnya perasaan bercampur baur. Sisi guru yang berwibawa sepakat membawa berkat mengatakan yang aku sangat gembira kerana bakal bersekolah semula. Sementara sisi yang sedikit jahanam pula of courselah masih bermalas-malasan nak bergelumang diatas katil sambil berselubung makan keropok dan membaca novel Fixi.

Baju dah gosok, tudung dah gosok, handbag dah sediakan. Tinggal bangun pagi mandi dan pergi kesekolah dengan hati yang bersuka ria. Nak tambah lagi lejen, esok siap ada driver datang rumah jemput aku pergi sekolah. Haa nampak tak betapa VIP nya aku dasawarsa ini. Datang sekolah pun nak kena berjemput bagai. Kalau aku demand kompang dengan red carpet, engkau orang rasa, objek apa yang bakal dibaling ke aku?

Wahai mata. Silalah mengantuk! Esok nak bangun pagi, nak mandi, nak make up. Dah sebulan aku tinggalkan rutin mandi seawal 6 pagi. Patutlah muka berkedut, aku tak mandi pagi rupanya. Ada kaitan ke tidak eh?

Dan oh, membuat persiapan mental yang rapi kalau kata esok ada manusia yang mendakwa aku gemuk dan menternak lemak sepanjang cuti ini. Aku bertekad, kalau ada yang kata aku gemuk, aku..aku..aku biarkan ajelah. Ini dah sampai tahap pasrah dan redo dah ni. Dah tak larat nak sentap-sentap pasal isu gemuk dah ni. --"

Kalau kata aku ditaqdirkan menjadi guru kelas lagi untuk tahun 2013 ni, Ya Allah semoga aku dapat kelas yang baik-baik, murudnya comel-comel dan mendengar kata macam anak-anak aku tahun ni. Lahaii rindu pulak dengan anak-anak 3D. Sudahlah comel-comel, nakal-nakal pun mendengar kata. Kadang-kadang kena bebel jugak! Kehkeh!


Semoga 2013 nanti, aku dapat memperbaiki diri dan menjadi guru yang disegani, dihormati, disayangi dan diingati. Insyaallah. Amin ya rabb!

Tidur.

Dah. Babai!

4 comments :

Rara Nasiha said...

Insyallah. Amin, mudah-mudahan dapat jadi guru yang disegani, dihormati dan disayangi :)

A Z M I E D A said...

Semangatnya Teacher ni. Untunglah sapa yang jadi anak muridnya. Mesti semangat jugak nak belajar. hehe

Cik Puan Bunga said...

@Rara NasihaAmin ya rabb! >< Terima kasih!

Cik Puan Bunga said...

@A Z M I E D ASemangat awal tahun mohon berkembang sampai ke akhir tahun! Ekekeke!