Friday, June 13, 2014

Impian Sewaktu Kecil.

Assalamualaikum. 

Hari itu, masa awal cuti sekolah, Kadet Bomba Dan Penyelamat SEGA ada buat camping 2 hari 1 malam. Aku punya teruja mengalahkan budak empat tahun dapat lollipop besar. Selalunya aku bukan suka pun camping - camping ni. Baik aku tengok Boboiboy dekat rumah. Tapi ini kali lain sikit. Teruja.

Teruja sebab, yelah. Kalau dah namanya camping Kadet Bomba, mestilah nanti akan bawak datang brader - brader Bomba. Kalau dah kata ada brader Bomba, mestilah ada trak Bomba. Bila dah kata ada trak Bomba, takkan aku nak tengok semata - mata.

Ini kira kata, impian zaman kanak - kanak, telah berjaya aku realisasikan.

Nak naik trak Bomba.

Lihatlah Emak, Abah ! Anak Emak Abah dah berjaya!



Aku terasa macam Megan Fox. Yang belakang tu Optimus Prime yang gagah. Tapi bila aku tulis kapsyen macam tu dekat FB, semua komen - komen macam nak kata "Hekeleh tak sadar dirinya engkau ni weh!" Gitulah. Susah betul masyarakat Melayu ni nak terima benda - benda gini kan? Sabar ajelah. Susah betul diorang nak terima hakikat bahawa aku punya sukalah aku nak kata aku Megan Fox ke, Pamela Anderson ke, Joyah ke. Engkau kenapa? Haa gitu.

Ah gasak. Malas nak cerita pasal Melayu mudah lupa ni. Go back to the main topic.

Aa. Yep. Aku teruja naik trak Bomba.

Tahun ni tahun pertama aku secara rasminya jadi Guru Penasihat Kadet Bomba Dan Penyelamat. Tahun pertama, banyak benda yang aku belum tahu, kena belajar, kena ambil tahu. Dan selama beberapa bulan ni aku rasa Kadet Bomba ni memang sesuatu. Seronok sebenarnya. Camping hari tu pun banyak jugaklah aku belajar cara nak angkat mangsa kebakaran ke, mangsa kemalangan ke, mangsa lemas ke benda kan. Instead of kena nganjing kata Bomba ni kerja nak tangkap ular sawa, turunkan kucing dari pokok. Hekeleh. Melayu ni memang hekeleh betul.

Oh. Dan budak - budak Bomba hari tu memang awesome!



Itu aje sebenarnya nak cerita.

Dah. Babai.

No comments :