Tuesday, September 2, 2014

Penat. Aku Penat Nak Mampus.

Penat.
Sumpah. Aku sangat penat.
Aku tahu engkau orang bercakap belakang aku.
Aku tahu engkau orang panggil aku dengan nama panggilan apa.
Aku tahu.
Cuma aku buat - buat tak tahu. Aku malas nak ambil kisah.

Aku penat nak melayan keji - keji kau, macam kau suci sangat langsung tak ada dosa.
Aku penat nak sentiasa tundukkan kepala dekat engkau dan orang - orang macam kau, tadah apa ajelah umpat keji orang dekat aku. Aku dah penat.
Kau nak panggil aku dengan 1001 gelaran pun suka hati engkaulah. 
Sebab aku dah penat.
Aku penat nak melayan engkau dan emosi engkau yang entah hapa hapa tu.

Kau nak jaja cerita buruk aku. Silakan. Aku dah tak kisah. Sebab aku dah penat nak terangkan satu - satu dekat semua orang.
Kau nak malukan aku depan semua orang. Silakan. Aku dah tak kisah. Sebab aku dah tak ada rasa apa - apa dah dengan yang namanya penghargaan manusia.
Silakan.
Aku dah tak kisah.

Semakin aku terangkan, semakin celaka pulak rasanya dalam hati ni. Sebab engkau terlalu mahu menang. Jadi nah. Ambik ni semua 'menang' dan pergi sana main jauh - jauh. Kau terlalu nak sangat mencaci aku, jadi silakan. Teruskan. Aku tak akan buat apa - apa. Sebab aku dah penat. Aku dah penat nak melayan semua cakap - cakap engkau.

Semakin aku diam, semakin aku tak buat apa - apa, semakin 'sakit' pulak engkau jadinya. Jadi ya, sila teruskan dengan apa jugak yang kau rancang dalam kepala, apa jugak yang kau ada dalam hati perut engkau, silakan.
Aku ada Tuhan. Dan aku cuma perlu Tuhan.


Kau nak kata aku waktu susah aje ingat Tuhan? Memang. Waktu susah aku cuma butuhkan Tuhan untuk pimpin tangan aku, bantu aku kembali bangun dan terus berjalan. Bukan ke semua manusia itu secara majoritinya hanya ingatkan Tuhan sewaktu dalam kesusahan? Tipikal. Dan aku peduli apa?

Sebab aku dah penat.

Dan aku dah sampai ke satu tahap di mana aku sudah tak ada kuasa nak ambil tahu lagi tentang apa yang kau rasa pada aku.

Sebab aku dah penat.

Orang yang hidupnya bergelumang dosa macam aku ni dah terlalu 'penat' nak mengambil tahu dan mengambil hati manusia yang suci semaksum - maksumnya macam kau.

Jadi, ya.

Silakan.


6 comments :

suezen said...

u know what babe... weak people revenge, strong people forgive, intelligent people ignore. so u choose:)

Ym.Bundle said...

penatnya dia..-_-

gp said...

Aku kerja site, penat jugak. LAgi lagi masa puasa haritu. Tapi aku rilek je balik minum 100 plus. Maybe kau patut follow tips aku ni

Cik Puan Bunga said...

@suezenThanks Babe :) And I'm so touched to see you here :')

Cik Puan Bunga said...

@Ym.BundleHahahahh. Penat oih!

Cik Puan Bunga said...

@gpKehkeh. Aku sampai taktau nak ikut tips kau ni atau nak baling kau pakai tong gas.